Aankomst in Auckland en Coromandel Peninsuala - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tjeerd Eijk - WaarBenJij.nu Aankomst in Auckland en Coromandel Peninsuala - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tjeerd Eijk - WaarBenJij.nu

Aankomst in Auckland en Coromandel Peninsuala

Blijf op de hoogte en volg Tjeerd

17 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hier het eerste verhaal vanuit Nieuw-Zeeland. Na bijna een dag in een vliegtuig verblijft te hebben, kwam ik iets over middernacht plaatselijke tijd in Nieuw-Zeeland aan. De douane en mijn bagage ophalen verliep bijzonder soepel, er stond alleen een lange rij voor de bagagecontrole. Naar wat wel een uur leek, uiteindelijk daar doorgekomen, zonder dat mijn bagage opengemaakt hoefden te worden. Vervolgens de bus gepakt, waarna ik omstreeks om half 3 ’s nachts in mijn eerste hostel, the attic backpackers aankwam. Kevin wachtte me daar op en we zijn haast direct gaan slapen.

De volgende dag hebben we gelijk de huurauto opgepikt, waarmee we de komende maand mee zullen reizen(foto’s volgen nog). Daarna hebben we gelijk wat kampeerspullen aangeschaft die we de komende 3 maanden zullen gebruiken. Die avond zijn we vervolgens voor de verjaardag van Kevin nog uit eten geweest. Dinsdag hebben we nog wat kampeerspullen aangeschaft en Auckland verkend. In de avond zijn we met een groepje Ieren op stap geweest.

Woensdag zijn we cultureel bezig geweest samen met 3 Engelsen en 1 Duitser en hebben we de Skytower tweemaal bezocht(bij daglicht en bij zonsondergang). Tussendoor zijn we naar het Auckland Museum geweest en hebben daar van alles gezien over o.a. Maori’s , vulkanen en dinosaurussen. Kortom, de meest uiteenlopende onderwerpen. Gisteren hebben we het hostel verlaten en zijn op weg gegaan naar Coromandel Peninsula. Hierbij heb ik voor het eerst aan de verkeerde kant van de weggereden, maar dat was het minste probleem. De richtingaanwijzer hebben ze hier ook aan de verkeerde kant geplaatst, waardoor steevast bij een afslag de ruitenwissers aangaan, gevolgd door een vloek van de bestuurder en een lach van de bijrijder, waarna de ruitenwissers uitgaan en de richtingaanwijzers aangaan. Na een prachtige route langs het water over een soms wel erg smal weggetje, zijn we in het plaatsje Coromandel aangekomen, waar we voor het eerst de tent zullen uittesten. De tent heeft het in ieder geval goed volgehouden. Vandaag zijn we langs diverse prachtige stranden gekomen en langs het tegenvallende Cathedral Cove. Morgen gaan we richting the Hot Water Beaches.

• 17 Oktober 2014 - 12:36

Moeders:

Fijn eindelijk iets gedetailleerder van je te horen. Appen is ook leuk en doen we regelmatig. Het reageert iets meer privé, nu moet ik op mijn woorden letten, want iedereen leest mee. Zie dat je al minstens 27 foto's gemaakt hebt en dat richting aangeven zal ook wel gaan lukken op den duur. Wordt het misschien wel moeilijk om het hier weer goed te doen. Is de 2e foto het uitzicht van de Skytower en wat zien we op de 1e en 3e foto? Tot apps. Groetjes ook aan Kevin

• 18 Oktober 2014 - 20:44

Diana Akkermans:

Ha, gezellig een berichtje te lezen hoe het je vergaat in dat verre land.
    Fijn dat de reis goed verlopen is en je met je vriend samen dat land kunt gaan verkennen.
    Ik las dat je ook al andere mensen ontmoet hebt, en dat zal nog wel vaker gebeuren, misschien wel vriendschappen voor langere tijd.
    Veel plezier deze 100 dagen en ik houd je in de gaten.